Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020

Τα προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς αναπνευστικών ιών περιλαμβάνουν οδηγίες ατομικής υγιεινής και καθαρισμού και απολύμανσης χώρων, επιφανειών και αντικειμένων.
– Οδηγίες ατομικής υγιεινής: Παραμονή κατ'οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων ή την εργασία οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού
– Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό, με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή πταρμό.
– Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
– Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
– Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντιλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.
– Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα. Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20",πριν τη λήψη τροφής και μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα, και προσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
– Εναλλακτικά του πλυσίματος χεριών, μπορεί να εφαρμοστεί καλό τρίψιμο των χεριών με αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη. Το μπουκάλι με το αλκοολούχο διάλυμα να βρίσκεται κοντά στην έξοδο της αίθουσας διδασκαλίας και να χρησιμοποιείται υπό την εποπτεία του εκπαιδευτικού της τάξης.
Οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης:
Συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων κυρίως στα διαλείμματα. Πέρα από τις συνήθεις εργασίες καθαρισμού, συχνός καθαρισμός των λείων επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (π.χ. πόμολα, χερούλια, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες κλπ) με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό, ή διάλυμα οικιακής χλωρίνης 10% (1 μέρος οικιακής χλωρίνης αραιωμένο σε 10 μέρη νερό) ή αλκοολούχο αντισηπτικό. Οι εργασίες καθαρισμού να γίνονται με χρήση γαντιών και στολή εργασίας και τα γάντια, μετά τη χρήση τους, να απορρίπτονται. Η χρήση γαντιών μιας χρήσης δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το πλύσιμο των χεριών.
ΠΗΓΗ: ipaidia.gr
Καλημέρα. Το 1976 σαν σήμερα κατοχυρώνεται διά νόμου στη Βουλή: «νεοελληνική γλώσσα νοείται η δημοτική». Ο όρος όμως χρησιμοποιείται απ' το 1818. Ο όρος αναφέρεται στη μορφή της γλώσσας που προήλθε φυσιολογικά από την αρχαία Ελληνική γλώσσα σε αντίθεση με τη λόγια αρχαΐζουσα καθαρεύουσα, που αποτελούσε την επίσημη γλώσσα του ελληνικού κράτους μέχρι το 1976.
Ως πρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων θέλω να ευχαριστήσω δημόσια την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής κ. Βασιλείου Μαρία που είναι πάντα δίπλα μας και παρούσα σε κάθε πρόβλημα που έχουν οι σχολικές μονάδες του Δήμου μας. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχα μαζί της, για κάποιο θέμα που αφορά το Νηπιαγωγείο Καθενών, με συγκίνησε ο τρόπος της και η άμεση βοήθεια της. Κυρία Μαρία να είστε καλά και να βοηθάτε πάντα, γιατί η παιδεία που υπηρετήσατε ενάρετα σας χρειάζεται.
Με εκτίμηση
Θωμάς Μιχάλης

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020

Χρόνια πολλά και καλοφωτιστα. Οι τρεις Ιεράρχες, οι προστάτες των γραμμάτων, που τους γιορτάζουμε στις 30 Ιανουαρίου, όλους μαζί. Γιορτάζουμε τρεις ψυχές υπέροχα άγιες: Τον Μέγα Βασίλειο, τον Γρηγόριο τον Θεολόγο και τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο.
Χρόνια πολλά στους δασκάλους μας, στις νηπιαγωγούς, σε όλα τα παιδάκια. Να μας φωτίζουν οι τρεις Ιεράρχες και να πρεσβευουν στον Κύριο για όλους.

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2020

Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΦΙΛΙΑΣ

Η φιλία στη ζωή των παιδιών διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξή τους. Ακόμη και αν ο χαρακτήρας των φιλικών σχέσεων στην παιδική ηλικία φαντάζει εκ πρώτης όψεως εφήμερος και ασταθής, στην πραγματικότητα, μπορεί μια τέτοια φιλία να εξελιχθεί και να αντέξει στον χρόνο.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Τα οφέλη της παιδικής φιλίας είναι πολλά. Πρώτιστα, δημιουργείται ένα προστατευτικό περιβάλλον το οποίο προσφέρει συναισθηματική ασφάλεια στο παιδί. Σε αυτό το γόνιμο πλαίσιο το παιδί δύναται να επικοινωνήσει τα προσωπικά του ενδιαφέροντα και να αναπτύξει τις επικοινωνιακές του δεξιότητες. Έχοντας ως αφετηρία τις παραμέτρους αυτές, το παιδί επιτυγχάνει, σταδιακά, την απόκτηση θετικότερης αυτοεκτίμησης. Αναγνωρίζει, επιπλέον, τη σημασία της αίσθησης του ανήκειν. Μαθαίνει, δηλαδή, να συνεργάζεται με τα υπόλοιπα παιδιά της παρέας του και να ακολουθεί κανόνες, απαραίτητους, για την ομαλή έκβαση των ομαδικών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών.

ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ-ΣΥΝΤΡΟΦΙΚΟΤΗΤΑ

Επίσης, ένα παιδί αυτοαποκαλύπτεται περισσότερο στους φίλους του εκφράζοντας σκέψεις, εμπειρίες και συναισθήματα που το απασχολούν. Η επαφή του παιδιού με τα συναισθήματά του, το βοηθά στην αυτορρύθμιση, στη ρύθμιση, δηλαδή, των δικών του συναισθημάτων. Αρχίζει, παράλληλα, να κατανοεί τα συναισθήματα των φίλων του. Τα δύο προαναφερθέντα στοιχεία αναδεικνύουν την αξία της ενσυναίσθησης. Τέλος, οι παιδικές φιλίες χαρακτηρίζονται από δεσμούς συντροφικότητας. Πιο συγκεκριμένα, ένα παιδί θα θελήσει να διασκεδάσει και να βοηθήσει άλλα παιδιά που θεωρεί φίλους του. Η έννοια της συντροφικότητας ενισχύει προκοινωνικές συμπεριφορές όπως είναι εκείνες της συμπόνιας, της προστασίας και του μοιράσματος.

ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ

Είναι ωφέλιμο να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αναπτύσσουν φιλίες και να τους εξηγούμε με απλά και κατανοητά λόγια την αξία της φιλίας. Μπορούμε να την παρομοιάσουμε ως μια πηγή δύναμης και χαράς. Να τονίσουμε πως οι φίλοι είναι σε θέση να στηρίζουν ο ένας τον άλλον και να μοιράζονται κοινά χαμόγελα και όμορφα λόγια. Αλλά ακόμα και σε δύσκολες στιγμές, θα είναι εκείνοι που θα σταθούν δίπλα του και θα το στηρίξουν. Βασική προϋπόθεση σε όλα αυτά είναι ο σεβασμός στη μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα του άλλου. Διδάσκουμε στα παιδιά ότι καθένας από εμάς, διαφέρει ως προς τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες, αλλά αυτό δεν αποτελεί εμπόδιο στη δημιουργία μιας φιλικής σχέσης.
Ακόμη, μπορούμε μέσω συζητήσεων και παραδειγμάτων να επισημάνουμε ότι η ειλικρίνεια και η εντιμότητα αποτελούν βασικούς πυλώνες για τη δημιουργία υγιών φιλικών σχέσεων. Τέλος, προσπαθούμε να μη γινόμαστε παρεμβατικοί και να αφήνουμε τα παιδιά να επιλέγουν εκείνα τους φίλους τους. Δρούμε ως διαμεσολαβητές, προτείνοντας λύσεις, αλλά αφήνοντάς τα να λάβουν εκείνα τις τελικές αποφάσεις.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Αsher, S. R., & Parker, J. G. (1989). The significance of peer relationship problems in childhood. In B. H. Schneider, G. Attili, J. Nadel, & R. P. Weissberg (Eds.), Social competence in developmental perspective (pp. 5-23). Dordrecht, Netherlands: Kluwer Academic
Furman, W., & Bierman, K. L. (1984). Children’s conceptions of friendship: A multimethod study of developmental changes. Developmental Psychology, 20, 925-931
Gottman, J. M. (1983). How children become friends. Monographs of the Society for Research in Child Development, 78 (3, Serial No. 201)
M.Sc. Κλινική Ψυχολογία

Ο Σύλλογος γονεων και κηδεμόνων Δημοτικού & Νηπιαγωγειων Διρφυων διοργανωνει εκδρομή στο Μουσείο Συναισθημάτων, στο παλάτι του Θυμού. Το μουσείο βρίσκεται στην Φιλοπάππου. Έχουμε την δυνατότητα να επισκεφθούμε και τα καφε της περιοχής. Το κόστος εισόδου στο μουσειο είναι 4,5 € (ενιαιο). Οποιος επιθυμεί, αλλά θα πρεπει να το γνωριζουμε αμεσα, μπορει να συμνετασχει με τα παιδια του στο πρόγραμμα «Οι Μεταμφιέσεις των Συναισθημάτων μέσα από ένα Παραμύθι!» που το κοστος του μαζί με την είσοδο είναι 8,5 ευρώ.

Σας παρακαλουμε να δηλώσετε εγκαιρα τις συμμετοχες σας. Κοστος μεταφοράς εκδρομής 5 ευρώ για όλους.
Για πληροφοριες Μιχάλης Θωμάς 6980187325
& Ελένη Μόσχου 6972991790
10/01/2020

Καλή χρονιά γεμάτη υγεία, καλότυχια και δημιουργία. Να είμαστε καλά να κάνουμε όμορφα πράγματα. Ευχαριστούμε πολύ το Σύλλογο Διδασκόντων που είμαστε ένα και δουλεύουμε για το κοινό καλό του σχολείου.
5 οι τυχεροί στο Δημοτικό είναι Δημητρίου Κ., Μαλλιαρης Π., Τζαθας Κ., Κουρνη Α. Και Λιοπυρης Γ.
Ευχαριστούμε