Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020

Πώς να ανταποκρίνεστε στις ανησυχίες των παιδιών σχετικά με τις δυσκολίες μάθησης και προσοχής


 

Πολλές φορές, οι απαντήσεις είναι δύσκολες όταν τα παιδιά εκφράζουν τις ανησυχίες τους σχετικά με τις δυσκολίες στη μάθηση και την προσοχή. Παρακάτω, σας δίνουμε μία λίστα με απαντήσεις που ‘ανοίγουν την πόρτα’ για περαιτέρω συζήτηση, τώρα ή στο μέλλον.


Αν το παιδί σας ρωτάει: Γιατί είμαι ο μοναδικός που έχει πρόβλημα;
Μπορείτε να απαντήσετε: Σε καμία περίπτωση δεν είσαι ο μοναδικός. Πολλοί άνθρωποι μαθαίνουν διαφορετικά. Γνωρίζεις και άλλα παιδιά στη τάξη σου που δυσκολεύονται σε κάποια μαθήματα. Υπάρχουν πράγματα που κάνεις πολύ καλά, καλύτερα από τα περισσότερα παιδιά. Όλοι έχουν προτερήματα και αδυναμίες . Το πιο σημαντικό είναι ότι εσύ, οι δάσκαλοί σου και εμείς σαν οικογένεια, όλοι δουλεύουμε σκληρά ώστε τα δύσκολα να γίνονται ευκολότερα.

Αν το παιδί σας ρωτάει : Θα φύγει ποτέ;

Μπορείτε να απαντήσετε: Αυτές οι δυσκολίες δεν εξαφανίζονται. Αλλά υπάρχουν πράγματα που μπορείς να κάνεις ώστε να μην σε ενοχλούν τόσο πολύ. Επίσης, υπάρχουν πράγματα που μπορώ να κάνω εγώ και οι δάσκαλοί σου για να σε βοηθήσουμε. Προσπαθούμε να καταλάβουμε με ποιο τρόπο μαθαίνεις καλύτερα, και το πιο σημαντικό είναι για εμάς να συζητάμε όταν κάτι δεν πάει καλά.

Αν το παιδί σας ρωτάει: Τι πάει λάθος με το μυαλό μου;

Μπορείτε να απαντήσετε: Το μυαλό σου λειτουργεί μια χαρά. Τα μυαλά των ανθρώπων λειτουργούν λίγο διαφορετικά το ένα από το άλλο. O εγκέφαλός σου διαχειρίζεται πληροφορίες με μοναδικό τρόπο. Αυτό είναι που σε κάνει αυτό που είσαι και σου επιτρέπει να κάνεις καλά ό,τι καταφέρνεις. Απλά, σε μερικά πράγματα λειτουργεί με ασυνήθιστο τρόπο.

Αν το παιδί σας ρωτάει:  Υπάρχει άλλος στην οικογένεια μας που έχει δυσκολίες σαν τις δικές μου;

Μπορείτε να απαντήσετε: Οι μαθησιακές ιδιαιτερότητες πολλές φορές υπάρχουν μέσα σε οικογένειες. Άμα ρωτήσουμε, βάζω στοίχημα θα μάθουμε ότι και άλλα άτομα στην οικογένεια μας που είχαν παρόμοια εικόνα με τη δική σου σαν μαθητές Είναι καλό να το γνωρίζουμε ώστε να ξέρουμε τι δούλεψε και τι δεν δούλεψε για αυτούς.

Αν το παιδί σας λέει: Μισώ το σχολείο. Τα μαθήματα είναι πολύ δύσκολα.

Μπορείτε να απαντήσετε: Πολλά έξυπνα παιδιά έχουν δυσκολία με τις σχολικές εργασίες. Ξέρω ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που σου αρέσουν στο σχολείο. Και γνωρίζω ότι βρίσκεις μερικές από τις εργασίες πολύ δύσκολες. Όταν μία εργασία είναι πολύ δύσκολη, θέλω να πεις στον δάσκαλό σου ότι έχεις αρχίσει να δυσκολεύεσαι και ότι θα βοηθούσε αν σου έδειχνε απλά πως να το κάνεις. Μετά, μπορείς να έρθεις σπίτι και να μου δείξεις τι κάνατε.

Αν το παιδί σας βάζει τα κλάματα πάνω από τις ασκήσεις , αντιδρά υπερβολικά σε ερωτήσεις για τη μέρα του στο σχολείο ή φαίνεται παράξενα ήσυχο και αποτραβηγμένο:


Μπορείτε να το ρωτήσετε: ‘Ποια είναι η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ του σήμερα με του χθες, αυτής της εβδομάδας με τη προηγούμενη ή αυτού του χρόνου με πέρυσι;’ Μερικές φορές ένα παιδί μπορεί να μη γνωρίζει τι το ενοχλεί ή μπορεί να του είναι δύσκολο να το εξηγήσει. Αν το ρωτήσεις τι το ενοχλεί, μπορεί να ανασηκώσει μόνο τους ώμους . Ενώ με το να είσαι πιο συγκεκριμένος και να το ρωτήσεις τι άλλαξε μπορεί να το βοηθήσεις να είναι πιο ανοιχτό και να του υποδείξεις και τις θετικές αλλαγές που σίγουρα έχουν λάβει χώρα.

Πηγή: Geri Coleman Tucker, understood.org

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2020

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΝΕΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΔΣ

 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ





Με βαθύ αίσθημα ευθύνης προς τα μέλη του Συλλόγου θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι φέτος δεν έγινε η διεξαγωγή των εκλογών για νέες αρχαιρεσίες Βάση των διατάξεων δεν υποχρεούται ο Σύλλογος να συγκαλέσει, αλλ’ επιβάλλεται να μην συγκαλέσει γενική συνέλευση περί αρχαιρεσιών. Με την έκτακτη νομοθεσία που θεσπίστηκε και διευρύνεται καθημερινά για την προστασία της δημόσιας υγείας (Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου της 25-2-2020, της 11-3-2020, της 14-3-2020 κ.ο.κ. και τις κατ’ εξουσιοδότηση αυτών εκδοθείσες Υπουργικές Αποφάσεις), από το άρθρο 285 Ποινικού Κώδικα, από τη συναφή 4/2020 εγκύκλιο του κυρίου Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και κυρίως από το Σύνταγμα (άρθρα 2 παρ. 1, 7 παρ. 2 και 21 παρ. 3), που προστατεύει την ανθρώπινη υγεία ως θεμελιώδες έννομο αγαθό, προκύπτει ότι όσο διαρκεί η πανδημία και τα ως άνω έκτακτα νομοθετικά μέτρα, το ΔΣ οφείλει να μην προβεί σε σύγκληση γενικής συνέλευσης. Επέρχεται παράταση της θητείας τους λόγω ανωτέρας βίας. Επειδή κάποια εκλεγμένα μέλη του ΔΣ αποχώρησαν, επειδή τα παιδιά τους έχουν μεταβεί σε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης, έγινε σύγκληση ΔΣ για να παρθούν οι αποφάσεις για την τοποθέτηση νέων μελών. Οι γονείς-μέλη που είχαν στείλει αίτημα προς το ΔΣ του Συλλόγου για να αναλάβουν καθήκοντα είναι ο Γεώργιος Παπαδημητρίου και η Μακρή Φωτεινή. Μετά από απόφαση του ΔΣ το συμβούλιο έχει ως εξής:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ & Έφορος Νηπιαγωγείου Καθενών Θωμάς Μιχαήλ (εκλεγμένος) 6980187325

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ & Έφορος Δ,Ε,ΣΤ τάξεων Δημοτικού Ντουμάνη Κωνσταντίνα (εκλεγμένη)

Γενικός Γραμματέας - Έφορος Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας Μακρή Φωτεινή (εξ΄ αποφάσεως ΔΣ) 6980187322

Ειδικός Γραμματέας & Έφορος Α,Β,Γ τάξεων Δημοτικού Μόσχου Ελένη (εκλεγμένη) 6972997190

Ταμίας & Έφορος υλικού Καμαριώτη Ελευθερία (Εκλεγμένη)

Μέλος & Έφορος Δραστηριοτήτων Ευαγγελία Πουρνή (Εκλεγμένη)

Μέλος & Έφορος Νηπιαγωγείου Πάλιουρα: Παπαδημητρίου Γεώργιος (Εξ΄αποφάσεως)

Για ότι χρειαστείτε είμαστε στη διάθεση σας.
Email συλλόγου: tosxoleiomas@yahoo.com

Όλοι μαζί να επιδείξουμε υψηλό αίσθημα ευθύνης ώστε να περάσει με καλό αυτή η πρωτοφανή κατάσταση που μας έχει αλλάξει τον τρόπο ζωής. Να τηρούμε τα μέτρα που επισημαίνουν οι ειδικοί. Όταν με το καλό περάσει αυτή κατάσταση, θα διενεργηθούν οι εκλογές για νέες αρχαιρεσίες με απόφαση Γενικής Συνελεύσεως. Να προσέχετε και να ελπίζετε!!!